KWS стана на 15 години. Компанията отбеляза рождения си ден с презентация на новите продукти и технологии и вдигна шумен купон в Зала 6 на Националния дворец на културата. Изисканото тържество събра много гости - приятели и клиенти, които неотменно през годините са били рамо до рамо с екипа на компанията. И неслучайно, а като реверанс към лоялността на земеделските производители, KWS формулира своето мото – „Създаваме заедно“. А заедно пътят може да бъде вървян, само тогава, когато има смисъл. Добрите продукти са основната причина земеделските производители да вървят редом с KWS през годините, а селекционерите с присъщия си хъс създаваха нови хибриди.
„Работим в посока устойчиви на стрес и суша хибриди и в същото време високодобивни. Със старта на ClimaControl3 преди две години ясно изразихме посланието си да помогнем на земеделските производители да са по-успешни при стресови условия на полето. Положихме началото на нова генерация хибриди, устойчиви в трите фази на развитие на царевицата - преди, по време и след цъфтеж. Чисто практически, на базата на дългогодишни изпитвания, категорично те показаха по-добри резултати в сравнение със събратята си от същите по ФАО групи на конкурентите. Сега, с представянето на новата концепция Plus4Grain, даваме отличен инструмент и за друг от желаните от клиента сценарий – максимален добив, при високоинтензивна технология на отглеждане“, обясни управителят на KWS България Петко Василев.
KWS имаше и своите специални гости на рождения си ден - приветствие от името на борда на директорите и над 5 000 служители на KWS направи Дирк Аугустин, директор Дивизия царевица - Европа и Азия, който не пропусна да отбележи, че компанията е с оборот от 1,4 милиарда евро, на четвърта позиция измежду всички семенарски компании в световен мащаб и е най-голямата сред европейските традиционни семенарски компании, създадена през далечната 1856 година. KWS е притежавана от две семейства, едното от които е седмо поколение в бизнеса.
„Основна цел на KWS е от поколения да осигурява на фермерите семена с високо качество. Вярваме, че можем да следваме тази цел най-добре“, подчерта Дирк Аугустин. Той отбеляза, че компанията продължава да увеличава иновационния си капацитет в селекцията и биотехнологията на растенията, но също и във всички видове услуги, за да се оптимизира доходността на земеделските производители. На второ място Дирк Аугустин подчерта желанието продуктите на KWS да постигат по-високи добиви с по-малко ресурси, което означава да се търсят устойчиви решения за селскостопанското производство днес и в бъдеще.
KWS разполага с 4 развойни станции в Унгария, Румъния и Сърбия, 2 производствени предприятия в Румъния и Сърбия, от които доставя семена на страните в Югоизточна Европа, а също така и в Русия, Украйна и Германия.
“В KWS ние отдавна започнахме с дигитализацията, работим с RFID, Blockchain, IoT, почвени сензори и дронове, за да сме сигурни, че качеството и количеството отговарят на очакванията на фермерите“, разкри бъдещите амбиции на компанията Чаба Киш, регионален директор за Югоизточна Европа.