Емилия Гигова е един от успешните мениджъри в селскостопанския бранш. Наскоро беше удостоена със званието „Евробизнесдама на България” за 2011 г. Срещам се с нея в офиса ù, за да разговаряме за нещата от живота. Искам да разбера доколко личностните качества помагат за успешния бизнес.
От повече от 4 години Емилия Гигова е изпълнителен и търговски директор на „Тимак Агро България”. Фирмата е част от световноизвестната група „Рулие”, която притежава множество представителства, както и марки, които са синоним за качество. Земеделието е един от ресорите, които френският гигант успешно развива и по-специално в онази му част, свързана с храненето на растенията. Именно в този бизнес преди близо 5 години попада Емилия Гигова. Преди това почти никой не знае за „Тимак Агро България”. Днес фирмата е доказан авторитет при предлагането на високачествените френски торове.
Правим интервюто след края на стандартния за повечето хора работен ден, защото за Емилия Гигова той скоро няма да приключи.
- Г-жо Гигова, разкажете за себе си и за това по какъв начин попаднахте в земеделския бизнес.
Завършила съм френската гимназия в София, след това икономика и специализирах международни отношения във Франция. Там направих и първите крачки в професионалната си кариера, за кратко в PricewaterhouseCoopers, но целта ми беше да стана търговец, а една от най-добрите школи е френската фирма „Мишлен”, за която работих близо 7 години. През последните 4 от тях отговарях за изграждане на нова стратегия и позициониране на марката „Мишлен”, изграждане на партньорски програми с дистрибуторската мрежа и обучение на търговските екипи в страните от Европа. Напуснах, за да поема ръководството на „Тимак Агро” в България.
- Доста интересно. Къде е логиката между двата бизнеса?
Сходството е в предизвикателството! Явно имам афинитет към сложните браншове. Никога не ме е плашила работата и винаги съм вярвала, че благодарение на упоритостта си и желанието ще успея. Когато от групата „Рулие” ми предложиха позицията в „Тимак Агро”, тръгнах с ясното съзнание, че ми предстои много работа и ще бъда изправена пред значителни трудности, защото тук в България почти никой не познаваше фирмата. Първото нещо, с което се заех, беше едновременно да създам екип от специалисти, както и стратегия, с която марката да си изгради добро име и репутация на пазара, производителите да се убедят в добрите резултати с нашите продукти. Днес „Тимак Агро” е известна като специалист в храненето на растенията, а не само като търговска фирма. Защото ние не сме просто една от фирмите, които предлагат торове. Ние сме новатори и предлагаме качество и цяла технология, предназначена за конкретната култура, за почвата, на която се отглежда, и географския район, в който се намира, и съобразена с целите, които си е поставил производителят.