Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Вторник, 23 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Браншове Брой: Септември 2012
Наредбата за директни продажби е неработеща
Танчо Колев, председател на Националното сдружение на млеко- и месопроизводителите

Наредбата за директни продажби е неработеща

Танчо Колев - председател на Националното сдружение на млеко- и месопроизводителите

print

e-mail facebook

- Г-н Колев, какъв е изводът Ви за икономическия ефект от Наредбата за директни продажби при малките и средните месо- и млекопроизводители у нас почти две години след нейното съществуване?

- Идеята за приемането и действието на Наредбата за директни продажби датира още от 2007/2008 г., когато настоявахме за нейното приемане. Целта ни беше с нея да съкратим пътя производител-потребител, с което цените да паднат и да има истински хранителни продукти на нашия пазар. След вариантите, по които тя беше обсъдена, последва нейната промяна в полза на преработвателите. Както всички знаем, те живеят на гърба на производителите и на потребителите. Явно имат доста голямо лоби в агроминистерството и сред управляващите сектора у нас. Затова промениха и Наредбата за директни продажби. На работните срещи тя беше заложена в съвсем друг вариант, който регламентираше възможност за продажба на цялото произведено количество продукция от даден фермер, било то на пчелен мед, на мляко и т.н. После обаче това условие беше променено на варианта 20 на сто от произведеното количество да се продава директно, а останалото да мине през преработвателите, с което за година и половина Наредба 26 не можа да заработи на процентите, които ние очаквахме. На организираната днес дискусия чухте, че всички производители са недоволни от настоящия вид на Наредбата за директни продажби. Това е по простата причина, че вложенията, които ще направиш по нея, за да можеш като производител да изкараш даден продукт директно на пазара, не можеш да избиеш с десетки години, та камо ли да си на някаква печалба. Според мен това е една неработеща наредба. Наистина има над 190 ферми, които са направили регистрация за директни продажби, но въпреки съществуването ù, аз смея да твърдя, че те не продават само онези 20 на сто от продукцията, които са заложени като изискване, а продават директно много повече, за да защитят и оправдаят направената скъпа инвестиция.

 

Автор: Мариела Илиева
Целия материал четете в брой Септември 2012



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg