Японският производител на земеделска техника Kubota завладява стабилно Европа. Компанията представи новите си серии трактори и прикачен инвентар на събитие в Париж, на което присъстваха водещи европейски медии, както и дилъри на марката.
През април 2015 г. производството на новата серия трактори M7 ще започне в новата фабрика за земеделска техника на Kubota в Биерн, в Па дьо Кале, в Северна Франция. Гамата ще включва машини от 130 до 170 к.с. Тази инвестиция свидетелства за намерението на компанията да развие дейността си в Европа и е напълно в синхрон с нуждите на земеделските стопани на Стария континент. Търговската ѝ мрежа се развива, за да се адаптира към новите пазари. Групата ще се възползва от значителна финансова, маркетинг и техническа поддръжка, разработена съвместно с всички европейски дъщерни дружества. 2015 година ще отбележи повратната точка за Kubota и нейните заводи в Европа. Това ще бъде годината на старта във Франция и Германия на новата гама селскостопански инвентар Kubota от Kverneland, придобита от японската компания през 2012 г. С това Kubota ще стане марката трактори с най-голямо разнообразие на предлагания към тях прикачен инвентар от същата марка.
Kubota е семейна компания, основана през 1890 г. от Гоншио Кубота. Седалището ѝ е в Сакай, близо до Осака, Япония. В началото, като металургична компания, през 1893 г. Kubota е фокусирала дейността си върху проектирането и производството на тръби за водоснабдяване, за да се предотврати разпространението на инфекциозни болести. Към 1922 г. компанията започва производството на селскостопански машини, а първият японски трактор е пуснат на пазара през 1960 г.
Най-голямата новост в Париж бяха тракторите от новата серия М7 от 130 до 170 к.с. Допълнително имат потенциал за повишаване на моментната мощност с 20 к.с. Серията М7 е снабдена с двигател Kubota с 4 цилиндъра и обем от 6100 куб. см. Трансмисиите са в два варианта: пълен Power shift (с 24 скорости напред и назад) или безстепенна трансмисия K-VT. Всички двигатели са проектирани и произведени от Kubota, за да отговарят на строгите стандарти по отношение на качеството, емисиите и разхода на гориво.
Други новости в тракторите от серията М7 са активното окачване на предния мост, както и пневматичното окачване на кабината. Новост също така е системата ISOBUS, която позволява контрол върху прикачния инвентар от кабината на трактора. Системата се управлява чрез 12-инчов монитор. Хидравличната помпа е с повишен дебит и е от типа Loadsensing, което увеличава товароподемността на хидравличната система до 9000 кг. Също така, новите модели са с висока маневреност за този клас благодарение на системата Bi-speed. Радиусът на завой е сведен до 5,7 м.