Илия Славов е един от корифеите в растителнозащитния бранш, с доказан авторитет сред земеделските производители. И за миг не иска да си представи, че може да работи нещо друго. След завършване на Аграрния университет в Пловдив, специалност Растителна защита, веднага започва работа като агроном в Института по овощарство. Година и половина след това печели конкурс за научен работник в областта на патологията по овощните растения, а през 2007 г. става търговски представител на БАСФ. От 2010 г. е назначен за регионален търговски мениджър за Южна, Централна Северна и Северозападна България.
- Г-н Славов, какво е да отговаряте за толкова голям район?
- БАСФ ми даде възможност за развитие на професионалната ми кариера. Длъжността ми е свързана с много повече работа, но и с огромно удоволствие, че мога да се занимавам с това. Защото БАСФ е най-динамично развиващата се компания в България, пазарен лидер през последните години и съответно с тези си позиции – предизвикателство за мен. Мениджърската позиция носи много отговорности. За да си успешен, е много важно да разбираш пазара и нуждите на хората и фирмите, с които си партнираш. Към процесите трябва да подхождаш професионално, да можеш да ръководиш екипа в правилна посока, като мотивираш хората, и най-важното – да имаш много човешко отношение. Мениджърската позиция е низ от качества, действия, постъпки и решения, създаване на отношения с хората, от една страна, и от друга – да можеш да пресъздадеш правилните възприятия, които те могат да получат. И в крайна сметка работата на мениджъра е да намери правилния баланс, за да постигне заложените цели.
- Какви качества трябва да притежава човек с позиция като Вашата, за да бъде успешен в бизнеса?
- Разбира се, професионализмът е на първо място. Трябва да притежава усет за баланс, да планира, организира и координира процесите и не на последно място – да може да създава междуличностни взаимоотношения. Добрият ръководител трябва да е пример за останалите, за да може хората, с които работи, да са последователи на идеите и концепцията, заложени в успешния бизнес модел. Но за това е необходима самодисциплина, за да могат нещата да се случват по най-бързия начин в правилното време и на точното място. Това всъщност е и първият урок, който трябва да вземе един мениджър, ако иска да е успешен. Набелязването на цели и определянето на посоката са двигателите на успеха.